6 tips om beter om te gaan met werkdruk

Hoe vaak krijgen we tijdens onze loopbaacoachings niet te horen van mensen dat ze hun werkdruk te hoog vinden.  Hierdoor voelen ze zich aan het eind van de dag vaak moe, futloos en zonder energie. In het Intermediair-artikel “Dit wondermiddel tegen werkdruk wordt zelden gebruikt” worden 6 tips van coach Carien Karsten gegeven.  Wij delen hier alvast 2 belangrijke van.Werkdruk leidt tot slaapgebrek en ziekteverzuim. Natuurlijk moet je de oorzaak ervan aanpakken, maar met symptoombestrijding kom je in dit geval ook een eind. Zes quick wins van coach Carien Karsten.

 1. Doe geen powernap na 3 uur ’s middags. Dan val je ’s nachts moeilijker in slaap. Neem een heet bad voordat je gaat slapen. Dan koelt je lichaam af en daardoor voel je je slaperig.

2. Als je meer dan twintig minuten wakker ligt of gaat piekeren, sta dan op en doe even iets ontspannends totdat je slaperig wordt. Natuurlijk niet op je smartphone of tablet kijken, maar wel rustig naar muziek luisteren of een boek lezen.

Nog meer tips nodig?  Lees dan ons bronartikel: https://www.intermediair.nl/werk-privebalans/werkdruk/dit-wondermiddel-tegen-werkdruk-wordt-zelden-gebruikt?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Bron: https://www.intermediair.nl – Matthew Walker: Why we sleep (2017). In april verschijnt de Nederlandse vertaling: En morgen gezond weer op.

Gratis e-book "13 tips om je loopbaan te boosten"

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Cookie Instellingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wil accepteren.

Privacy policy | Sluiten
Instellingen
LoopbaanBoost draait op SYS PlatformSYS Platform

Send this to a friend

Dag,

Ik deed zojuist mee aan de stresstest van Loopbaanboost.
Misschien ook eens leuk voor jou om mee te doen?

https://loopbaanboost.be/stresstest

Groetjes